Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج سنگ رودخانه ای و کاربرد آن در گنج یابی

سنگ رودخانه ای و کاربرد آن در گنج یابی

0
1
18,818

سنگ رودخانه ای

همانطور که می دانیم یکی از نشانه های وجود دفینه در لایه شناسی خاک در زمان حفاری رسیدن به چیدمان سنگ رودخانه ایی می باشد که نشان از وجود دفینه دارد دلیل اصلی این قضیه به این صورت می باشد که باید موارد اصلی استفاده از این سنگ بررسی شود تا دلیل اصلی این موضوع که چرا این سنگ یکی از نشانه های وجود دفینه می باشد مشخص گردد.
سنگ رودخانه یا سنگ قلوه ای با رنگ و حالت طیفی شان،یکی از عناصر سنگی جهت استفاده در فضاهای داخلی و خارجی می باشد. موارد کاربرد این نوع سنگ، در کنار مبلمان شهری، باغچه ها و گلدانها، باکس های گل، آکواریوم،فضای سبز و یا حتی در انجام کارهای هنری قابل استفاده می باشند. همچنین می توان آنها را به صورت تایل یا به صورت واش بتن در کف حمام و اطراف استخر و…. نیز به کار برد. این سنگها در انواع و رنگهای متنوع طبیعی و حالتهای گرد و گوشه دار و شکسته در بسته بندیهای متنوع و با وزنهای مختلف می باشند.
آنچه که از انتهای متن بالا استنباط می شود این است که یکی از موارد ایتفاده از این سنگ ریختن آن در کف اتاق یا کف خیابان یا کف محل دفینه می باشد تا ملات اصلی محکم روی آن ریخته شود تا مکان مورد نظر نشست نکند ، همانطور که می بینید این موضوع در گذشته نیز کاملا کشف شده و قدیم ها نیز از این سنگ به شکل کاملا استادانه و حرفه ایی برای سازه های خود استفاده می کردند. به همین دلیل است که جایی که دفینه وجود دارد پس از گذشت صدها و بلکه هزار سال به هیچ عنوان گود نمی شود و نشست نمی کند.

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…