آثار سنگی

یکی از مهمترین شاخصه ها برای پیدا کردن دفینه ها در قدیم سنگ بوده است چرا که سنگها هم ماندگاری بالایی داشتند و هم از لحاظ مکانی بسیاری از آنها قابلیت جابجایی نداشتند.به همین دلیل استفاده از سنگ و یا سنگ نوشته و یا سنگ نگاره برای نشانه قرار دادن دفینه بسیار مرسوم بوده است . البته ناگفته نماند که هر سنگی این قابلیت را نداشته است و سنگ های خاص در مکان های خاص استفاده می شده است. اعم از تراش سنگ توسط وزیر که به آثار وزیری مرسوم است و یا سنگ شاخص و یا انواع دیگر آن . در پایین اسامی برخی از سنگ ها آورده شده است.

 

سنگ وری : این حیاتی ترین مدل سنگ است در واقع چیزی نیست فقط تشبیه شده است که عموما به شکل حیوانات تشبیه میشود گاهی هم به حرز تشبیه میشود اما حرز نیست گاهی با نوک تیز سنگ زیر و رو میشود اول فکر میکنید طبیعی است نه نیست، بررسی میکنند.

سیاه : مدل سنگی است که از دوران پیش از مسیحیت و با احتساب دوره های بعد به عنوان مقدس پذیرفته شده است اگر سنگ سیاهی پیدا کردید که متعلق به آن کوه نیست فراموش نکنید که زیر آن را نگاه کنید ابتدا و سپس در اطراف آن، لازم نیست به دنبال نقش برجسته ای بر روی سنگ سیاه بگردید خود نشانه است.

سفید : مربوط به روح و طلسم است، معمولا در عبادتگاه ها یافت میشود حتی در برخی ساختمانها کمی بیرون زده به نظر میرسد بوسیدن محترم است روی زمین سنگریزه هایی است که متعلق به آن کوه نیست آیا میدانید این سنگ از کجا آمده است واقعیت این است که سنگریزه نیست بلکه سفید است.

حکیم : این سنگ مانند نقشه جغرافیا است که در بیشتر آنها نشانه هایی و غیره وجود دارد وجود ندارد بعضیها دارند نگویید غیرنشانه چه فایده ای دارد موضعش و هر گوشه اش معنا و زبان دارد به یاد داشته باشید که سنگ عاقل دقیقا نقطه شروع است حداقل در ۲-۳ مکان پول دارد.

قوس : سنگی موجدار است که به انتها و انتهای شیارها نگاه میشود.

تغار : به آن سنگ کاسه آب نیز میگویند در فواره ها اتفاق می افتد اگر در این چشمه گنج باشد این سنگ جای خود را میداند.

چاه : در دهانه چاهها است به تناسب طول آن ساخته میشود به آن سنگ مسطح میگویند و خوب نگاه کنید.

سنگ پا: سنگهای پا که روی پله اول پله درست میشود هم خوب است زیر آنها را نگاه کنید و مقداری پول برداشت میشود.

راهنما : سنگ راهنما مانند نقشه این منطقه است ممکن است نشانه ای باشد که شما را به اینجا فرستاده است اما این نقطه شروع واقعی است.

 

 

تلفن تماس جهت سفارش دستگاه

 ۰۹۰۱۳۵۴۵۴۱۵

 تحویل با تست

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…