Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج چه قبرهایی دارای دفینه هستند؟

چه قبرهایی دارای دفینه هستند؟

0
1
9,941

قبر گبری

یکی از بهترین راههای به دست آوردن دفینه قبر ها هستند که هم عمق کمتری دارند و هم کار کردن بر روی آنها راحت است بیشتر حفاران به دنبال حفاری قبر ها می رود اما آیا هر قبری دارای دفینه هست این مسئله بسیار مهمی است که حفاران باید از ان مطلع شوند چراکه قبرها شانسی هستند و همه دارای دفینه نیستند.

دقت کنید مناطقی که گور دخمه و یا قبرهای گبری که صاحبین قبور قدرت اقتصادی و موقعیت اجتماعی بالای داشتند که شما دنبال اجناس باکیفیت داخل این نوع قبرها هستید بدانید قبرهای که اینگونه بودند حتما محافظت میشده پس هر جای که قبرهای غنی داشته باشد حتما باید مکانی برای سربازان محافظ قبور داشته باشد .

پس بستگان کسی که فوت میکرده یا کشته میشده برای محافظت از قبر عزیزان خود سربازانی را استخدام میکردند و شبانه روز از قبرها محافظت میشده . اما در بعضی مواقع بخاطر اتفاقات سیاسی و وقوع جنگها خود سربازان قبرها را غارت میکردند.

عوامل محیطی مهم در گنج یابی

به همین دلیل در جایی که فکر میکنید قبرهای گبری با کیفیت است بدنبال آثار و جایگاه زندگی برای محافظان باشید. برجی -سازه سنگی یا خشتی که الان مخروب شده و وجود آب. دقت کنید چون خاک قبرها بدفعات زیرو رو شده غنای خاک از بین رفته معمولا گیاهی در آن رشد نمیکند و داخل خاک اگر بادقت نگاه کنید تکه های از گچ خواهید دید.
تصویری که در زیر مشاهده می کنید سنگ تک قبری مهم و تراش خورده و صیقلی می باشد. دقت کنید محیط از سنگ های هرز پاکسازی شده و برای قبر یک محدوده درست شده.

قبرهای دارای گنج باستانی | تک قبر ها

ارتفاع این نوع قبور معمولا زیاد است و در سینه کش کوه قرار دارد و هدایایی برای این نوع قبور وجود دارد با توجه به محیط بزرگی که برای این قبر تعبیه شده میتوان گفت احتمال وجود یک اتاقک برای اموال هست.

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…