Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج تقسیم بندی علایم و نشانه های دفینه ( قسمت 2 )

تقسیم بندی علایم و نشانه های دفینه ( قسمت 2 )

0
0
1,828

علایم باستانی قسمت دوم

 

در قسمت قبلی توضیح دادم که در گذشته های دور مردم سرمایه های خود را دفن می کردند و برای پیدا کردن محل دفینه از یک سری از علایم استفاده می کردند که به آنها علایم و نشانه های دفینه می گفتند و گفتم که به علایمی که توسط دولتمردان جهت دفینه های بزرگ و سفید خانه ها و خزانه های دولتی مورد استفاده قرار می گرفت اسرار نظامی می گفتند که اکثر مردم از آن بی اطلاع بودند و یک سری از علایم خاص بوده است جهت یک سری از دفینه های خاص .

این علایم به انواع مختلف تقسیم می شود :

  • علایم نظامی : که شامل چندین علایم ترکیبی پیچیده هستند که توسط دولتمردان در یک دوره خاص یا چندین دوره مفهوم خاص می داد که فقط مورد تایید قانون یک سلسله بود.شامل نوع جنس ، مسیر ،عمق و نوع تله های احتمالی بوده است که کارشناسی و آثارشناسی این گونه علایم بسیار سخت و دشوار می باشد.
  • آثار وزیری : این آثار معمولا به شکل یک تک سنگ بزرگ و تراش خورده از شکل حیوانات و پرندگان و حتی اشیاء می باشد که بیشتر توسط وزرا که مورد وثوق پادشاهان بودند طراحی می شدند که معمولا شامل توع و متراژ دفینه می شدند و آثارشناسی آنها نیاز به دانستن حالت های مختلف آن حیوان دارد .
  • آثار راهزنان : که توسط راهزنان طراحی می شده جهت دسترسی به انبار سرقتی های خودشان و عموما هم بین راهزنان مشترک بود و بیشتر شامل آلات نظامی مثل شمشیر ، چاقو و قمه بوده است.
  • آثار عام مردم: آثار و نشانه هایی که بیشتر توسط مردم یک منطقه جهت دفینه های خود مورد استفاده قرار میگرفت و بیشتر در یک منطقه جغزافیایی مشترک بود چون ارتباطات بسیار پایین بود در همان منطقه که جنبه بصری داشت مشترک بوده البته با تغیراتیی هم همراه بود.جهت آثار شناسی این آثار باید از فرهنگ و آداب و رسوم مردم اون منطقه اطلاعات داشته باشید.
  • شاخص سنگی دفینه

    انواع شاخص سنگی در دفینه یابی

      استفاده از سنگ برای نشان کردن دفینه از گذشته های دور مرسوم بود کسانی که از این آثار…
  • آثار سنگی

    انواع آثار سنگی در دفینه یابی

    یکی از مهمترین شاخصه ها برای پیدا کردن دفینه ها در قدیم سنگ بوده است چرا که سنگها هم ماندگ…
  • سنگ درویش در گنجیابی

    سنگ درویش در قدیم چه کاربردهایی داشت. سنگ درویش در برخی موارد شبیه به سنگ های نگهبان می با…
Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…