Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج استفاده از دستگاه در گنج یابی

استفاده از دستگاه در گنج یابی

0
0
1,434

در عصر حاضر پیشرفت علم در حوزه های مختلف بسیار چشمگیر بوده است به طوری که سخت ترین معادلات دنیا به شکل بسیار ساده و پیش و پا افتاده درآمده و بشر امروزی به راحتی آن ها را حل می کند. زمانی جابجایی فیزیکی چه زمینی و چه هوایی که جزِ تخیلات انسان بوده غیر ممکن بوده ولی امروزه می بینیم که به راحتی از نقطه ای به نقطه دیگر بر روی کره زمین جابجا می شویم و ارسال صوت و تصویر  بسیار آسان صورت می پذیرد.

در دفینه یابی نیز  در کنار علائم شناسی باید از تجهیزات پیشرفته گنج یابی کمک بگیریم  تا زمان کار ما بسیار کوتاه شود و بجای جستجوی تونلهای مختلف و رمز گشایی آثار زیرین به شکل کاملا ساده دفینه را در زیر زمین پیدا کرده و از روی آن کار صورت گیرد. مهمترینش دستگاه های نقطه زن هستند چه از نوع پالسی و چه اسکنر.در عصر ما که از دانش و تکنولوژی بیشتر استفاده می شود ، در زمینه گنج یابی نیز باید از تکنولوژی های روز بهره مند شویم .اگر نتوانید محل کاوش را انتخاب کنید تجهیزات گنج یابی هیچ کمکی به شما نخواهد کرد ، چی را؟ چرا؟ چگونه؟ شما باید بدانید که کجاها را جستجو خواهید کرد،برای این کار شما باید اطلاعاتی در مورد باستانشناسی و ژئوفیزیک داشته باشید . هر چند اگر کم هم باشد باید اطلاعاتی در این زمینه داشته باشید.

یکی از مهمترین مسئله هم این است که حتما باید کار با دستگاه را بصورت کامل یاد بگیرید و یا کسانی که آشنایی کامل با دستگاه دارند از آنها کمک بگیرید ،در غیر اینصورت به جمع آوری میخ و نعل اسب ادامه خواهید داد! این را هم فراموش نکنید که دستگاه ها دفینه را برای شما پیدا نمی کنند بلکه دستگاه ها فقط جاهایی را که شما پیدا کردید وتعدادی از شک شبهات شما را تست خواهد کرد ، و کارتان را آسانتر خواهد کرد . در کنار استفاده از دستگاه ، استفاده از کارشناس و باستان شناس فراموش نشود.

  • سیستم تصویری ترا اسکن

    سیستم تصویری “ترا اسکن “

    سیستم تصویری “ترا اسکن ” ⬅️عمق کاوش 10 متر ⬅️دارای سنسور آلمانی EPG7000 ⬅️قابل…
  • روش کار فلزیاب

    زمانی که وارد یک کارگاه نجاری شویم با مجموعه ای از ابزار آلات روبرو می شویم که هر کدام برا…
  • اسکنر رادیویی “ای پی ایکس10000”

        اسکنر رادیویی “ای پی ایکس10000” اسکن زیرزمینی و تونل یاب با طیف …
Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…