Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج روش خنثی کردن تله های داخل راهروی دفینه

روش خنثی کردن تله های داخل راهروی دفینه

0
2
7,944

روش خنثی کردن تله های داخل راهروی دفینه

برای خنثی کردن تله های فیزیکی و تله های شیمیایی ابتدا باید با محل استفاده از این تله ها آشنا باشیم و بدانیم که از کدام تله در چه قسمتی استفاده شده است تا با یک راهکار مناسب و کم خطر بتوانیم این تله ها را از کار بیندازیم و به سلامت از آنها عبور کنیم.

بیشتر در قسمتهای جنوبی و خشک کشور از دالان استفاده میشده و در شمال و قسمتهای مرطوب کشور کمتر دیده میشه به دلیل رطوبت و اینکه احتمال جمع شدن اب در گذر زمان بیشتر اتاقک با ساروج های ضخیم استفاده میشده و کاربرد اتاقک بیشتر هست.تله هایی که در راهروها به کار رفته میشه بیشتر در کف راهرو طراحی میشده و رانش و نشست کف راهرو دیده شده.

اصولا در دفینه هایی که دالان براشون ایجاد میشده صدرصد دو یا چند راهرو برای گمراهی کاوشگر ایجاد میشده که درانتها درب به شکل پلمپ البته کاذب برای گمراهی شخص ایجاد میکردن .برای گمراه نشدن فقط کافیه به دیواره راهرو دقت کنید و نشانهای وجود تله و درستی مسیرو با کوچکترین نشانها تشخیص بدید .

وجود لباس و ماسک برای کارهای دارای دالان الزامی است و سعی کنید در کنار کارشناس مخصوص کار رو پیگیر بشید در اطراف قلعه ها و کاروانسراها وقتی به این سیستم کاری برخورد کردید اگر در رویه دیواره و ورودی عکس برجسته شتر دیده نشد اون منطقه ربطی به دفینه نداره و کارایی متفاوت با این موضوع داشته پس قبل از وارد شدن مسیر کاملا بررسی بشه

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…