Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج نقره در گنج یابی نشانه چیست؟

نقره در گنج یابی نشانه چیست؟

0
0
5,485

در دفینه یابی بسیار پیش میاد که ما یک خمره پیدا میکنیم که داخل آن پر شده از خاکی که به رنگ خاکستر می باشد که بسیاری از حفاران بدلیل نداشتن اطلاعات آن را می ریزند و بسیاری دیگر نیز فکر می کنند که نشانه دفینه دیگر می باشد. در صورتی که به این صورت نیست .اون خاک می تواند خاک نقره باشد که به مرور زمان و ماندن در خاک به خاک نقره تبدیل شده است به همین دلیل در مطلب زیر توضیح مختصری در این خصوص میدم.

نقره  که خود بر دو قسمت تقسیم میشود.

1- نقره ساده :

که از آن سکه و مجسمه های زیبا میساختند که اکثرآ با عیار بالا از آن استفاده میکردند و اصطلاحآ به آن نقره پنبه ای می گفتند.

2-نقره طلاشور :

که از آن بیشتر ظروف و مجسمه میساختند و به نقره چند خط طلا میزدند (عیار میکردند) که عمر نقره زیاد شود. شما میدانید که نقره وقتی به مدت طولانی بماند به صورت خاک نقره میشود و از بین میرود. نه اینکه ذات نقره از بین برود بلکه اکسید میشود و به صورت خاک نقره باقی میماند ولی نقره هائی که طلا شور میشدند بسیار سالمتر از نقره خالص باقی میماندند و به همین دلیل هست که کاهی اوقات در حفاری ها در خمر ها فقط خاک نقره یافت میشود.

سه جوش :

بعد از اینکه سختیهای هفت جوش نمایان شد و برای همه هنرمندان کار با آن مشکل بود آلیاژ سه جوش درست شد که کار با آن بسیار راحت تر از هفت جوش بود. این آلیاژ از ترکیب طلا ، نقره و مس ساخته میشود که قلم خوردن آن خیلی راحت تر از هفت جوش بود ولی باز هم از فلزات دیگر محکمتر و سخت تر است و یکی از دلائلی که نقره را طلا شور میکردند همین سختی آلیاژ هفت جوش و سه جوش بود.

 

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…