روش کار فلزیاب

0
0
1,761

زمانی که وارد یک کارگاه نجاری شویم با مجموعه ای از ابزار آلات روبرو می شویم که هر کدام برای یک ماموریت خاص طراحی شدند و نجار برای انجام کارهای مختلف از آن استفاده می کند و این موضوع برای تمامی مشاغل صنعتی و خدماتی صدق می کند.

حفاری باستان شناسی نیز به همین صورته و برای انجام مراحل مختلف کار نیاز به انواع تجهیزات حفاری و فلزیاب داریم که در این مبحث فلزیاب ها مورد بحث ما هستند و توضیح داده می شود.فلزیاب ها انواع مختلف دارد و به دسته ردیاب و نقطه زن تقسیم می شود که  هر کدام به دسته جاتی مثل اسکنر یا تصویری ، شعاع زن یا ردیاب و نقطه زن پالسی یا بوقی تقسیم می شود.ماموریت هر کدام از این دستگاه ها مشخص می باشد و هر کدام برای کار خاصی طراحی شده است.

ردیاب ها برای شناسایی و رهگیری هدف از دور ، اسکنر ها برای دیدن تصاویر زیر لایه خارجی زمین و فلزیاب های پالسی هم برای ارسال پالس به داخل زمین و شناسایی فلز داخل خاک و مسیر حفاری . البته فلزیاب ها و اسکنر ها انواع مختلف دیگری نیز دارند که مجال پرداخت به آنها نیست.

گاها در بسیاری از سیستم ها عمکرد این دستگاه ها با هم ترکیب شده و مقلا هم ردیابی  می کنند و هم اسکن یا هم پالسیه و هم اسکن می کند و غیره . بسیاری از کاربران از یک سیستم خریده شده انتظار دارند که همه ماموریت های ذکر شده را برای آنها  انجام دهد که این کار شدنی نیست.هر ابزار برای عملکرد خاص طراحی شده و نباید انتظار نشدنی از یک سیستم داشت و باید از هر سیستم در جای خاص خودش استفاده کرد تا موفقیت حاصل شود.بنابراین باید در خرید سیستم ها دقت لازم را داشته باشیم.

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…