Home گنج و دفینه آثارشناسی گنج انواع دفینه های درختی

انواع دفینه های درختی

0
0
3,737
دفینه درختان
دفینه های درختی

قبلا در خصوص دفینه های توضیحات کاملی دادم و گفته بودم که به چه صورت زیر دختان دفینه گذاری صورت می گرفت..باید عرض کنم که کلا به سه شکل زیر درختان دفینه قرار میگیرد که عبارتند از :
1- دقیقا زیر آکس درخت و چیزی که در نسخه گنج به آن اشاره شده .برای مثال در سند آورده شده در فلان منطقه فلان درخت ، زیرش را سه گز بکاوید یک دیک زر بردارید که باید دقیقا بر اساس سند یا نسخه پیش بروید و در همان متراژ یاد شده به هدف برسید. که در اکثر موارد درست عمل می کند.
2- دفینه هایی که درخت به عنوان نشانه آن قرار می گیرد که معمولا با فاصله خاص از درخت به دو جهت اصلی باستانی ( سمت طلوع و سمت غروب خورشید ) و بعد از اسلام به سمت قبله متراژ دارد. که باید نسخه را خوب برسی کنیم که به کدام سمت و با چه متراژی آدرس داده.در این نوع سند ها تبدیل متراژ طول از قدیم به متراژ جدید بسیار مهمه.. برای مثال سندی را دیدم که مربوط به بعد از اسلام بود در منطقه ایی اشاره می کرد که 18 گز از درخت به سمت قبله را دو گز بکاوید یک دیگ زر از آنه ملا محمود وزیری بردارید.
3- درختانی که در کنار تپه های باستانی ( تومولوس ) یا قلعه ها قرار می گیرد و در حقیقت نشانه تونل یا راه ورود به آن مکان را دارد در این نوع سندها یا نسخه گنج نیز به روش اول یعنی دقیقا سه الی چهار گز آدرس می دهند ولی بعد از کاوش در آن متراژ ذکر شده در سند به رمز می رسید تا ادامه کار را بر اساس رمز باید به سمت جلو حرکت کنید. جایی را دیدم که در سند نوشته بود که در فلان منطقه زیر درخت آزاد را 4 گز بکاوید سی بار شتر بردارید بعد از کاوش در متراژ مورد نظر یک اسکلت ، یک چراغ پیسوز یا مشعل و یک سنگ فلش نمایان شد که بیانگر این بود که مشعل را روشن کنید و به سمت فلش حرکت کنید تا به تونل برسید و از ادامه کار به بعد دیگر چیزی در نسخه گنج اشاره نشده و می بایست بر اساس رمز و رموز پیش رفت .این موارد همانطوری که گفتم بیشتر در کنار تپه های باستانی یا قلعه ها اتفاق می افتد.

 

Load More Related Articles
Load More By کوروش
Load More In آثارشناسی گنج

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Check Also

سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “

      سیستم پالسی ” اکستریم بلک داگ “شرکت بلک داگ شرکتی اسپانیا…